ALDI International IT Services

Képzelj el egy szervezetet, ahol a jól ismert és szeretett ALDI-​tól megszokott minőség és megbízhatóság ötvöződik az IT technológia által nyújtott innovációs környezettel!

Az ALDI-t már ismered. De mi az ALDI International IT Services?

Az ALDI-​val legtöbbször vásárlóként találkozunk, azonban érdemes tudni, hogy Magyarországon nemzetközi szolgáltatóként is működik, ahonnan az ALDI SÜD cégcsoport különböző IT és üzleti szolgáltatásainak támogatása folyik. Bemutatjuk az ALDI International IT Services-​t, továbbiakban AIIS-​t.


Hova tartunk?

Budapesten és Pécsett már több mint 300 fős szervezetként támogatjuk saját kollégáinkat szerte a világon. Azért dolgozunk minden nap, hogy az ALDI zavartalanul működhessen. Megalakulásunk óta folyamatosan növekedünk és fejlődünk, kollégáink egy dinamikus környezetben alakítják cégünk portfólióját.

Videó:

Foglalj időpontot Teams-interjúra az ALDI International IT Services munkatársaihoz!

Hubert Csilla, recruiter:

Böröcz Katinka, recruiter:

Kovács Beáta, recruiter :

Nyitott pozíciók:

1. SAP Distribution Coordinator

Your responsibilities

  • providing SAP support for ALDI European Logistics Departments
  • staying alert for system alarms, e-mails, customer requests via chat or uncommonly by phone and reacting in a timely manner
  • proposing a pre-defined, practised solution or contacting engineers for further technical analysis and intervention
  • maintaining  contact with the customer and/or technicians until the issue is resolved or at least temporarily averted
  • logging of activities, writing hand-over document for next shift, administration

2. IT Service Desk Agent – Italian and English speaking

Az új munkatárs feladatai

  • európai üzleteink first level szintű támogatása (HW, SW, kasszarendszerek)
  • telefonon és e-mailen beérkező kérések feldolgozása, hibajegyek készítése, valamint a support-tevékenység dokumentálása
  • az üzletek informatikai rendszerében felmerülő szoftver és hardver hibák elemzése, megoldása, vagy továbbadása
  • kapcsolattartás a második és harmadik szintű megoldócsoportokkal
  • telepítések, adatmentések és technikusi feladatok támogatása táveléréssel
  • új hardverek és szoftverek tesztelése

3. IT Service Desk Agent- Slovenian and English speaking

Your responsibilities

  • providing IT support for our suppliers, offices and logistics centers by e-mail and phone
  • analyzing and solving IT problems
  • documenting problems and requests
  • keeping in touch with the specialized IT groups
  • conducting software installations, backups, and remote support for technicians
  • testing new hardware and software

4. IT Service Desk Agent- German and English speaking

Az új munkatárs feladatai

  • európai üzleteink, irodáink és logisztikai központjaink IT támogatása telefonon és e-mailben
  • felmerülő IT hibák elemzése, megoldása, illetve továbbítása
  • problémabejelentések és igénylések dokumentálása
  • kapcsolattartás a specializálódott IT csapatokkal
  • programok telepítése, adatmentés és a technikusok támogatása táveléréssel
  • új hardverek és szoftverek tesztelése

5. Service Now Developer

Your responsibilities

  • Development and configuration of ServiceNow (e.g. workflows, integration, portal)
  • Automation of business processes and operational tasks
  • Consulting of internal teams as expert for ServiceNow functionality & best practices
  • Requirements engineering and communication of the solution
  • Programming and coordination of external partners
  • Support for the existing ServiceNow developments, patch and upgrade management for the platform
  • Quality assurance and source code management

6. Reporting Specialist

Your responsibilities

  • Creating and maintaining of reporting framework 
  • Understanding and working on reporting requirements from business
  • Analysing available data, searching for possible improvement areas
  • Presenting and visualising conclusions
  • Continual improvement and development of the reporting processes

7. Senior IT Professional- Activel Directory

Your responsibilities

  • providing 2nd level support regarding Active Directory for ALDI International countries (Europe, United States, Australia)
  • analysis, classification and solving system failures
  • handling incidents, requests and changes
  • taking part in certificate management
  • improving processes (documentation, automation)
  • cooperate with national and international IT departments

8. Senior IT Professional- Microsoft 365

Your responsibilities

  • providing 2nd level support regarding Microsoft 365 solutions for ALDI International countries (Europe, United States, Australia)
  • analysis, classification and solving system failures
  • handling incidents, requests and changes
  • taking part in certificate management
  • improving processes (documentation, automation)
  • cooperate with national and international IT departments

9. HR Payroll Specialist

Your responsibilities

  • providing HR Payroll support for the ALDI Headquarters in Germany
  • preparation of the monthly wage and salary statement
  • managing master and transaction data in SAP HCM
  • you will be the contact person for our employees in matters relating to wage tax and social security law
  • preparation of certifications
  • communication with health insurance companies and public authorities

10. German Speaking Finance Specialist (Commercial)

Your responsibilities

  • Supporting the IT procurement processes with booking invoices
  • Managing approvals via DocuSign
  • Coordination of the suppliers’ requests
  • Helping colleagues with inquiries in any procurement invoice related issues
  • Participation in service transition
  • Shaping business processes

Cégbemutatók, Karriernap